Projekt hamowni silnikowej 

Wynikiem realizacji projektu jest opracowana hamownia. 

Dzięki modułowej budowie pozwala na płynną regulację obciążenia w całym zakresie pracy silnika hamowanego. 

Hamownia pozwala na obciążanie silnika z aktywnym odzyskiem energii jak również napędzanie aby optymalnie programować odzysk energii w docelowej aplikacji.

Silniki mogą być sprzężone pasem zębatym, sprzęgłem kłowym lub dostosowane do napędu klienta. 

 

 

 

Założenia konstrukcyjne

Modułowość konstrukcji

Możliwość adaptacji do różnych silników

Płynna i kontrolowana zmiana parametrów oporu

Zmniejszenie zużycia energii względem klasycznych rozwiązań

Szeroki zakres obciążeń

Możliwość pracy jako obciążenie lub źródło energii mechanicznej

Możliwości

Dzięki modułowej budowie, urządzenie jest skalowalne i pozwala na konfigurację napędów od setek watów do obecnie ok. 30kW z możliwością dalszej rozbudowy. 

Wykorzystując technologię napędów PMSM oraz kontrolery firmy SEVCON opracowano koncepcję pracy kilku napędów na wspólnym wale oraz kontrolę poprzez magistralę CAN. 

Z wykorzystaniem komputera i odpowiedniego oprogramowania jest możliwe sterowanie obciążeniem w złożonych profilach odwzorowując charakter docelowej aplikacji, badanie parametrów w czasie rzeczywistym, praca w trybie napędu odwzorowując profile np. terenu aby optymalnie odzyskiwać energię 

Przykładowe aplikacje: 

Układ napędowy do elektrycznego quada ATV

Opracowano optymalne sterowanie napędem jak również różne profile odzysku energii w zależności od stylu jazdy, On road, Off road, dla dzieci

Układ napędowy do elektrycznego lekkiego motocykla terenowego

Opracowano napęd bazujący na silniku 30kW sterowanego dwoma kontrolerami SEVCON GEN4 SIZE4